top of page

TYPOLOGIA OSOBOWOŚCI MBTI

TYPOLOGIA OSOBOWOŚCI MBTI

Typologia osobowości MBTI.png

TYPOLOGIA OSOBOWOŚCI MBTI

Poznaj siebie. Zrozum innych.

IDEA SZKOLENIA:

Zrozum siebie, swoją osobowość i swoje preferencje.

Zrozum innych by lepiej się komunikować i współpracować.

Rozwijaj swoją samoświadomość, rozwijaj swoje mocne strony.

Buduj wewnętrzną motywację i zaangażowanie do współpracy.

 

SZKOLENIE SKIEROWANE JEST DO:

  • osób zainteresowanych rozwijaniem wiedzy na temat typologii osobowości

  • pracowników działów HR, odpowiedzialnych za rekrutację i rozwój pracowników

  • trenerów, którzy chcą poszerzyć swoje umiejętności w obszarze rozwoju osobowości

  • liderów i managerów, którzy chcą lepiej zrozumieć preferencje i motywacje swoich współpracowników

  • studentów psychologii i socjologii, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę na temat typologii osobowości

  • pracowników, które chcą lepiej zrozumieć siebie i innych by poprawić komunikację i lepiej współpracować w zespołach

 

ROZWIJANE KOMPETENCJE:

  • Lojalność i zaufanie

  • Relacje ze Współpracownikami

  • Aktywne słuchanie

  • Budowanie efektywnych zespołów

  • Przystępność

  • Motywowanie innych

  • Rozwój osobisty

 

CELE SZKOLENIA:

  • Zrozumienie podstawowych pojęć związanych z typologią osobowości MBTI,

  • Nauka o różnych typach osobowości według MBTI (np. INTJ, ESFP, ENFP),

  • Rozpoznawanie własnego typu osobowości i zrozumienie jego cech i preferencji,

  • Uważne słuchanie i komunikacja z innymi osobami, mając na uwadze ich typy osobowości MBTI,

  • Wykorzystywanie wiedzy na temat typów osobowości MBTI do efektywnej współpracy i komunikacji w zespole,

  • Rozwijanie umiejętności radzenia sobie z konfliktami i różnicami wynikającymi z różnych typów osobowości MBTI,

  • Korzystanie z typologii osobowości MBTI do identyfikacji i wykorzystywania swoich mocnych stron,

  • Wykorzystywanie typologii osobowości MBTI do zarządzania sobą i rozwoju swojej kariery zawodowej,

  • Zwiększenie samoświadomości i samorozwoju przez refleksję nad własnym typem osobowości MBTI,

 

KORZYŚCI:

 

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Zwiększenie efektywności i produktywności pracowników poprzez lepsze dopasowanie zadań do ich predyspozycji osobowościowych.

  • Poprawa komunikacji w zespole dzięki większej świadomości o różnorodności stylów komunikacji i preferencji informacyjnych.

  • Zwiększenie zaangażowania pracowników poprzez uwzględnienie ich indywidualnych potrzeb i preferencji oraz oferowanie im możliwości rozwoju na podstawie poznanych typów osobowości.

  • Zmniejszenie konfliktów i napięć w zespole poprzez lepsze zrozumienie i akceptację różnic między pracownikami.

  • Poprawa umiejętności przywódczych i zarządzania zespołem, dzięki lepszemu poznaniu swojej własnej osobowości oraz umiejętności adaptacji i dostosowania się do potrzeb różnych typów osobowości.

  • Zwiększenie innowacyjności i kreatywności w organizacji poprzez wykorzystanie różnorodnych perspektyw i sposobów myślenia reprezentowanych przez różne typy osobowości.

  • Wzrost satysfakcji i lojalności pracowników poprzez docenienie ich indywidualności i uwzględnienie ich preferencji przy tworzeniu warunków pracy.

  • Wzmocnienie kultury organizacyjnej poprzez budowanie więzi między pracownikami na podstawie wspólnego zrozumienia i współpracy w oparciu o poznane typy osobowości.

 

 

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA:

  • Poznanie swojej typologii osobowości – w oparciu o kwestionariusz MBTI pomaga uczestnikom zwiększyć samoświadomość i lepiej zrozumieć swoje preferencje, siły i słabości.

  • Identyfikacja indywidualnych preferencji – wspiera budowanie większej pewności siebie i lepszego zarządzania sobą w różnych sytuacjach.

  • Zrozumienie preferencji komunikacyjnych oraz stylu pracy - uczestnictwo w szkoleniu MBTI pomaga uczestnikom w budowaniu lepszych relacji z innymi ludźmi.

  • Świadomość i rozumienie różnych typów osobowości - co prowadzi do większej akceptacji innych osób i lepszej pracy w zespołach.

  • Skuteczne zarządzanie zespołem - dla osób pełniących funkcje kierownicze, poznanie typologii osobowości MBTI pomaga w lepszym zarządzaniu zespołem, poprzez dostosowanie stylu przywództwa do preferencji i potrzeb każdego członka zespołu.

 

 

CZAS TRWANIA:

2 DNIOWY WARSZTAT

 

 

PROGRAM SZKOLENIA:

 

Moduł I    

WPROWADZENIE DO SZKOLENIA

  • Poznanie uczestników

  • Zasady, reguły pracy na warsztatach

  • Oczekiwania uczestników, gorące tematy

 

Moduł  II   

AUTODIAGNOZA TYPU MBTI

  • Typologie osobowości a rozwój osobisty

  • Podstawowe pojęcia, założenia, zasady związane z modelem MBTI

  • Poznanie czterech wymiarów MBTI

  • Kluczowe różnice pomiędzy preferencjami dotyczące zbierania informacji, podejmowania decyzji

  • Moje preferencje – poznaj swój indywidualny typ osobowości

  • Analiza innych modeli osobowości

  • Dynamika typu, czyli jak rozwijać swoją osobowość

 

Moduł  III    

ROZPOZNAWANIE TYPÓW OSOBOWOŚCI

  • Omówienie narzędzi i technik identyfikowania typów osobowości u innych osób

  • Przykłady różnych zachowań i cech charakterystycznych dla poszczególnych typów MBTI

  • Poznanie strategii komunikacyjnych i zarządzania relacjami z różnymi typami osobowości

  • Ćwiczenia grupowe: Rozpoznawanie typów osobowości w konkretnych scenariuszach

  • Zadanie praktyczne: Zidentyfikowanie typu osobowości trudnej osoby i opracowanie strategii interakcji z nią

 

Moduł IV   

KONFLIKT A TYPOLOGIA OSOBOWOŚCI

  • Omówienie potencjalnych źródeł konfliktów wynikających z różnic w typach osobowości

  • Techniki rozwiązywania konfliktów z uwzględnieniem preferencji MBTI

  • Diagnozowanie konfliktów w zespole i tworzenie strategii ich rozwiązania

  • Sesja praktyczna: Symulacje konfliktów i praktyczne rozwiązanie ich przy użyciu wiedzy na temat typów osobowości

  • Zadanie praktyczne: Rozwiązanie własnej sytuacji konfliktowej za pomocą technik MBTI

 

Moduł V    

KOMUNIKACJA A TYPOLOGIE OSOBOWOŚCI

  • Jak komunikują się osoby o różnych typologiach osobowości

  • Dopasowanie komunikatów do preferencji odbiorców

  • Błędy komunikacyjne pomiędzy typologiami

  • Ćwiczenie scenariuszowe: Dopasuj komunikat do odbiorcy

  • Zadanie praktyczne: Analiza komunikacji mailowej

 

Moduł VI   

LIDER ZRÓŻNICOWANYCH ZESPOŁÓW

  • Analiza typologii osobowości moich Współpracowników

  • Akceptacja różnic, budowanie zróżnicowanych zespołów

  • Wykorzystywanie potencjału różnych preferencji w zespołach

  • Tworzenie długoterminowych planów rozwojowych

  • Określenie profilu zespołowego MBTI, omówienie szans, korzyści i potencjalnych ryzyk dotyczących współpracy

  • Charakterystyka zespołów jednostronnych, zróżnicowanych

  • Ćwiczenie grupowe: Układanie modelowej współpracy w zespole o różnych preferencjach

  • Zadanie praktyczne: Tworzenie planu działań rozwijających zespół

 

Moduł VII  

PODSUMOWANIE WERSZTATU

  • Podsumowanie kluczowych pojęć i umiejętności związanych z typologią osobowości MBTI

  • Omówienie narzędzi i materiałów dostępnych dla dalszego rozwoju w obszarze MBTI

  • Tworzenie planu działania na podstawie zdobytej wiedzy z typologii osobowości

  • Grupowa dyskusja: Pomysły na zastosowanie MBTI w życiu zawodowym i osobistym

  • Zadanie praktyczne: Opracowanie własnego planu działania i zobowiązań do wykorzystania wiedzy na temat typologii MBTI

 

 

 

METODY, KTÓRE BĘDĄ WYKORZYSTYWANE PODCZAS SZKOLENIA

  • Wykład - metoda ta polega na przekazywaniu wiedzy przez trenera lub eksperta w formie prezentacji. Wykład jest skuteczny w przekazywaniu informacji teoretycznych.

  • Studium przypadku - metoda ta polega na omawianiu konkretnych przypadków zmiany w organizacji i analizie sposobu ich przeprowadzenia. Ta metoda jest szczególnie przydatna dla menedżerów, którzy mogą uczyć się na błędach i sukcesach innych organizacji.

  • Warsztaty - metoda ta polega na łączeniu wykładów, dyskusji i ćwiczeń praktycznych. Warsztaty pozwalają na rozwijanie umiejętności praktycznych i interakcję między uczestnikami.

  • Symulacje - metoda ta polega na symulowaniu konkretnych sytuacji, w których uczestnicy muszą podejmować decyzje i działać. Symulacje są szczególnie przydatne w rozwijaniu umiejętności podejmowania decyzji w sytuacjach stresowych.

 

 

CO OTRZYMASZ W TRAKCIE SZKOLENIA?

  • Możliwość swobodnej wypowiedzi, udziału w dyskusjach, zadawania pytań,

  • Czas na przemyślenia, zapisanie najistotniejszych informacji,

  • Pozytywną atmosferę, sprzyjającą zaangażowaniu,

  • Materiały szkoleniowe w pliku PDF,

 

CO OTRZYMASZ PO SZKOLENIU?

  • Imienny Certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu,

  • Dodatkowe materiały edukacyjne przygotowane przez naszych ekspertów,

  • Wiedzę, umiejętności i kompetencje

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram

©2025 by Amply.

bottom of page